Home » , » Alouette

Alouette



I love this song - and I use it after La Cucaracha in the short 4th grade world unit.









Alouette, gentille Alouette
Lark, nice lark
Alouette, je te plumerai
Lark, I shall pluck you
Je te plumerai la tête
I shall pluck your head
(Je te plumerai la tête)
(I shall pluck your head)
Et la tête
And your head
(Et la tête)
(And your head)
Alouette
Lark
(Alouette)
(Lark)
O-o-o-oh

Alouette, gentille Alouette
Alouette, je te plumerai
Je te plumerai le bec
I shall pluck your beak
(Je te plumerai le bec)
Et le bec
(Et le bec)
Et la tête
(Et la tête)
Alouette
(Alouette)
O-o-o-oh

The song with the italicized phrase (a part of the bird) in each verse being substituted with a new one, with the previous items being recited at the end:

Et le cou
And your neck
Et le dos
And your back
Et les ailes
And your wings
Et les pattes
And your feet
Et la queue
And your tail

Instrument parts:
(They may seem too simple, but when we start singing each verse faster and faster, it can be challenging!)




Share this article :
 
Copyright © 2013. Exclusive Music - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger